Coздaть aкaунт
1-TEST.KZ » КАZ_ТЕSТ » ПББ ҰБТ » ҚАЗАҚ ТІЛІ МЕН ӘДЕБИЕТІ ПББ тест сұрaқ-жaуaп 9-нұсқа

ҚАЗАҚ ТІЛІ МЕН ӘДЕБИЕТІ ПББ тест сұрaқ-жaуaп 9-нұсқа

21 авг 2023, 17:16
389
0
Пoдeлиcь co cвoим дpузьями:

1. Д.Бабатайұлының өлең-жырларының басты тақырыбы 

  1. Мейірімділік, талапшылдық, еңбекқорлық 
  2. Қазақ даласындағы отаршылдыққа қарсы күрес 
  3. Сабырлық, досқа адалдық 
  4. Замандастар бейнесі әр қырынан танылады 
  5. Заман келбеті, жастардың ғылымға көңіл бөлуі 

 

2. «О,Ақтан жас, Ақтан жас» өлеңінің авторы 

  1. Дулат Бабатайұлы 
  2. Мұрат Мөңкеұлы 
  3. Майлықожа Сұлтанқожаұлы 
  4. Кердері Әубікір 
  5. Шортанбай Қанайұлы 

 

3. Белоктарға құрамында азоты бар органикалық заттар жатады. 

Стиль түрі 

  1. Ресми ісқағаздар 
  2. Көркем әдебиет 
  3. Публицистикалық 
  4. Ауызекі сөйлеу 
  5. Ғылыми 

 

4. Алып Ер Тұңғаның өз заманындағы мәртебесі 

  1. Түркілер сарбазы 
  2. Түркілер жырауы 
  3. Түркі елінің билеушісі 
  4. Түркілер жыршысы 
  5. Түркілер ақыны 

 

5. Абай нәр алған үш рухани арна 

  1. Өз халқының тілі, азия әдебиеті , солтүстік елінің рухани қазынасы 
  2. Өз халқының тәрбиесі, азия әдебиеті, шығыс елінің рухани қазынасы 
  3. Өз халқының мәдени мұрасы, шығыс әдебиеті, батыс елдерінің рухани қазынасы 
  4. Өз халқының діні, азия әдебиеті, шығыс елінің рухани қазынасы 
  5. Өз халқының тарихы, азия әдебиеті , оңтүстік елінің рухани қазынасы 

 

6. Күлдіргі ертегілер қатары 

  1.  «Тоғыз тоңқылдақ, бір шіңкілдек», «Ұр,тоқпақ», «Қаңбақ шал» т.б. 
  2.  «Ақсақ құлан », «Ұр, тоқпақ», «Қаңбақ шал» т.б.
  3. «Білгір адам», «Ұр, тоқпақ», «Кесір хан мен тазша бала» т.б.
  4. «Нар идірген», «Ұр, тоқпақ», «Қаңбақ шал» т.б.
  5. «Қарт пен тапқыр жігіт», «Ұр, тоқпақ», «Үш ауыз сөз» т.б.

 

7. С.Торайғыровтың «Шығамын тірі болсам, адам болып» өлеңінің ұйқас түрі 

Шығамын тірі болсам адам болып,
 Жүрмеймін бұл жиһанда жаман болып,
 Жатқаным көрде тыныш жақсы емес пе,
 Жүргенше өмір сүріп, надан болып...

  1. Ерікті ұйқас 
  2. Шалыс ұйқас 
  3. Шұбыртпалы ұйқас 
  4. Қара өлең ұйқасы 
  5. Егіз ұйқас 

 

8. Қой аузынан шөп алмас жуас, құлағының сәл мүкiсi бар, бала болып көп ойнамайтын жасқаншақ едi. Бәрiмiзден гөрi ерекшелiгi, таңертеңнен кешке дейiн бас алмай кiтап оқи беретiн. – деген үзіндіге сәйкес кейіпкер 

  1. Садық
  2. Тортай 
  3. Ораш 
  4. Серік 
  5. Аян 

 

9. Арқаға қарай көшермін , 

Алашыма ұран десермін, 

Ат құйрығын кесермін, - жырдағы көркемдеу 

  1. Ассонанс 
  2. Аллитерация 
  3. Эпифора 
  4. Анафора 
  5. Теңеу 

 

10. « Өз бәлгенің – өзіне, өз білгенім – өзіме», « Кісі ақылымен бай болғанша, өз ақылыңмен жарлы бол»,- деген нақыл сөздер қамтылған Абайдың қарасөзі 

  1. Сегізінші 
  2. Он жетінші 
  3. Жетінші 
  4. Бірінші 
  5. Отыз бірінші 

 

11. Қараңғы қазақ көгіне, 

Өрмелеп шығып, күн болам! 

Қараңғылықтың кегіне, 

Күн болмағанда кім болам? – деген С.Торайғыровтың үзіндісінен өлең құрылысы

  1.  5 буын, шұбыртпалы ұйқас 
  2. 8 буын, шалыс ұйқас 
  3. 9 буын, аралас ұйқас 
  4. 7 буын, егіз ұйқас 
  5. 6 буын, ерікті ұйқас 

 

12. Түн жазылған сай ішін жан-жарык Ай таң аткандай ағартып барады. «Құлыным-ай»- деген ана-дауыс еміреніп келіп, сай ішін жағалап кетті. Сол-ақ екен, тып-тыныш бір элем орнады да, көкірегі каре айырылып, Ана-бейне дауыс салды. «Сен кұрсақта жатканда Дегелең тауынын түбінен жер астын дүмпiлетiп, жарылыс болып жатушы еді, сол басылды ма? Інгәлап бесікте жаткан сен талай рет сол жарылыстан коркып, шыр етіп, қолды-аякка түрлі бетінеп кетуші еді. Сол әдетін с бігенше қалмап еді. Сен Шынгыс тауының етегінен көтерілген ауадағы кып-кызыл,саныраукұлақ іспетті далудап тұрған алауға кылығын, жүгіре жөнелетін елін, казір ше? «Апа, тау жактагы әуеде қалықтан пратынсаныраукұлақ бүгін тагы да түсіме кірді», – дейтін ен. Сонда әжең жарыктык: «О, каргатайым-ау! Сен де кұдай жеткізсе, сол саныраукұлақсиякты кұрттын көзінің жауын алып, даулап тұратын боласың», - деп мейірленіп, зиндавыннан сүюші еді.  «Қазір кайдасын? Қайда кетіп қалғансын?» «Шіркін-ай, шіркін-ай десейші! Менен басқаның бәрі де бакытты, бәрі де көнілді. Бұл дүниенің бар бакыты – он екі мүшеннің саулыгында екен гой. Көпке киган бакыттын өзіне зар болған кандай сормлндай едім». Ләйлә той өтіп жаткан үйдің көнілді адамдарына кызыга карады. Бұршак-бұршлк болып төгілген көз жасын алсін-әлсін ел көзінен жасырып сүрте берді. «О,карғатайым-ау! Сен де кұдай жеткізсе, сол саныраукұлақ сиякты жұрттың көзінің жауын алып, алаулап тұратын боласың», - деген сөзді айткан....................... A) анасы

 

13. Еділ, Ойыл, Жайық атты атақонысымен қоштаса жырлаған жырау........  E) Қазтуған

 

14. М. Мақатаевтың «Аққулар ұйықтағанда» поэмасындағы метафора

E) аққу – бала, өмір – дария

 

15.  Ш.Уәлихановтың «Ыстықкөл күнделігі» шығарма желісіне арқау болған халык

A) Орыс

В) Түркімен

С) Қытай

D) Қырғыз

E) Өзбек

 

16.  Қорқыт бабаның тәрбиелік мәніндегі нақыл сөзі 

Д) Қыз анадан көрмейінше үлгі алмас. Ұл атадан көрмейінше үгіт алмас.

 

17.  М.Жұмабаевтың «Батыр Баян» поэмасындағы тұтқын қыз

А) қалмақ қызы

 

18. Бауыржан Момышұлының «Ұшқан ұя» повесінің басталуы...

А) Бауыржанның дүниеге келіп, атасы Имаш қариядан бата алуы

В) Кавказды аралаған кезінде аспан астында түнегені

С) Әжесі Қызтумастың «сары кемпір» атануы

Д) Бауыржанның бабасы Имаштың тоқсан жасқа келіп, дүние салуы

Е) Әкесі Момыштың жиын, тойларда айтысқа түсуі

 

19. Жұманның қорлығына шыдамаған Жамалдың қашып шыққаннан кейінгі өмірі

А) бақытты өмір кешті

В) ауылдағы әкесі көмектесті

С) Ғалимен қосылды

Д) қалаға жетіп, жұмыс жасады

Е) боранда адасып, қаза тапты

 

20. Қожа Ахмет Ясауидің еңбегі 

Д) «Диуани хикмет»

 

21. М.Мағауиннің «Шақан-Шері» романының шешімі

А) кек қуған Шақан

В) тұтқынға түскен Шері

С) отбасынан айырылған Шақан

Д) Шақанның қолға түсуі

Е) Шақанның бақытты отбасысы

 

22. «Жастарға» өлеңінің авторы

С) Ш.Құдайбердіұлы

 

23. Көп ішінде бір жалғыз

Көп мұңайып жылайды-

Күйбеңдескен көп жаман

Сөзі тигенге ұқсайды – берілген үзіндідегі ажарлаудың түрі

А) литота

В) сарказм

С) табу

Д) ирония

Е) аллитерация

 

24. М.Мағауин «Шақан-Шері» романының идеясына сәйкес мақал-мәтел

А) Нөсер алдында найзағай ойнайды.

В) Адам мен табиғаттың тілдескені – өмірдің үндескені

С) Жабық есік жолбарысты да жолатпайды. 

Д) Өз көшесінде жаман ит те жолбарыс

Е) От-тілсіз жау.

 

25. Ш.Айтматовтың шығармалары

А) «Алғашқы ұстаз»

В) «Ақ кеме»

С) «Жәмила»

Д) «Біз түркілерміз»

Е) «Қош бол, Гүлсары»

F) «Өмірзая»

 

26.  Түн жазылған сай ішін жан-жарык Ай таң аткандай ағартып барады. «Құлыным-ай»- деген ана-дауыс еміреніп келіп, сай ішін жағалап кетті. Сол-ақ екен, тып-тыныш бір элем орнады да, көкірегі каре айырылып, Ана-бейне дауыс салды. «Сен кұрсақта жатканда Дегелең тауынын түбінен жер астын дүмпiлетiп, жарылыс болып жатушы еді, сол басылды ма? Інгәлап бесікте жаткан сен талай рет сол жарылыстан коркып, шыр етіп, қолды-аякка түрлі бетінеп кетуші еді. Сол әдетін с бігенше қалмап еді. Сен Шынгыс тауының етегінен көтерілген ауадағы кып-кызыл,саныраукұлақ іспетті далудап тұрған алауға кылығын, жүгіре жөнелетін елін, казір ше? «Апа, тау жактагы әуеде қалықтан пратынсаныраукұлақ бүгін тагы да түсіме кірді», – дейтін ен. Сонда әжең жарыктык: «О, каргатайым-ау! Сен де кұдай жеткізсе, сол саныраукұлақсиякты кұрттын көзінің жауын алып, даулап тұратын боласың», - деп мейірленіп, зиндавыннан сүюші еді.  «Қазір кайдасын? Қайда кетіп қалғансын?» «Шіркін-ай, шіркін-ай десейші! Менен басқаның бәрі де бакытты, бәрі де көнілді. Бұл дүниенің бар бакыты – он екі мүшеннің саулыгында екен гой. Көпке киган бакыттын өзіне зар болған кандай сормлндай едім». Ләйлә той өтіп жаткан үйдің көнілді адамдарына кызыга карады. Бұршак-бұршлк болып төгілген көз жасын алсін-әлсін ел көзінен жасырып сүрте берді. 

Түн жазылған сай ішін жан-жарык Ай таң аткандай ағартып барады.

«Жап-жарық Ай», «таң атқандай ағартып барады» - тіркестеріне сәйкес қатар

А) теңеу, арнау

В) синекдоха, теңеу

С) анафора, эпитет

Д) метафора, эпитет

Е) эпитет, теңеу

 

27. А.С.Пушкиннің «Ескерткіш» өлеңінде ақын жыр етті

А) атағының кеңге жайылғанын

В) тілек-мақсатын

С) арманын

Д) өз жайын

Е) байлықты

F) Сұлу жарды

 

28. М.Мақатаев «Аққулар ұйықтағанда» поэмасындағы оқиғаның өтетін жері мен ананы оқ атуға итерген күш

А) Жесіркөл

В) аналық махаббат

С) молданың сөзі

Д) тәуіп шал

Е) жылқышы шал

F) Жетімкөл

 

29. Түн жазылған сай ішін жап-жарык Ай таң аткандай ағартып барады. «Құлыным-ай»- деген ана-дауыс еміреніп келіп, сай ішін жағалап кетті. Сол-ақ екен, тып-тыныш бір элем орнады да, көкірегі каре айырылып, Ана-бейне дауыс салды. «Сен кұрсақта жатканда Дегелең тауынын түбінен жер астын дүмпiлетiп, жарылыс болып жатушы еді, сол басылды ма? Інгәлап бесікте жаткан сен талай рет сол жарылыстан коркып, шыр етіп, қолды-аякка түрлі бетінеп кетуші еді. Сол әдетін с бігенше қалмап еді. Сен Шынгыс тауының етегінен көтерілген ауадағы кып-кызыл,саныраукұлақ іспетті далудап тұрған алауға кылығын, жүгіре жөнелетін елін, казір ше? «Апа, тау жактагы әуеде қалықтап тұратын саныраукұлақ бүгін тагы да түсіме кірді», – дейтін ен. Сонда әжең жарыктык: «О, каргатайым-ау! Сен де кұдай жеткізсе, сол саныраукұлақсиякты кұрттын көзінің жауын алып, даулап тұратын боласың», - деп мейірленіп, маңдайыңнан сүюші еді.   «Қазір кайдасын? Қайда кетіп қалғансын?» «Шіркін-ай, шіркін-ай десейші! Менен басқаның бәрі де бакытты, бәрі де көнілді. Бұл дүниенің бар бакыты – он екі мүшеннің саулыгында екен гой. Көпке киган бакыттын өзіне зар болған кандай сормлндай едім». Ләйлә той өтіп жаткан үйдің көнілді адамдарына кызыга карады. Бұршак-бұршлк болып төгілген көз жасын алсін-әлсін ел көзінен жасырып сүрте берді. 

«Шіркін-ай, шіркін-ай десейші! Менен басқаның бәрі де бакытты, бәрі де көнілді. Кейіпкер арманы

А) көңілді адамдардың қарауы

В) төгілген көз жасының жанары 

С) саңырауқұлақтың сыры

Д) он екі мүшенің саулығы

Е) той-думанның базары

 

30. Түн жазылған сай ішін жан-жарык Ай таң аткандай ағартып барады. «Құлыным-ай»- деген ана-дауыс еміреніп келіп, сай ішін жағалап кетті. Сол-ақ екен, тып-тыныш бір элем орнады да, көкірегі каре айырылып, Ана-бейне дауыс салды. «Сен кұрсақта жатканда Дегелең тауынын түбінен жер астын дүмпiлетiп, жарылыс болып жатушы еді, сол басылды ма? Інгәлап бесікте жаткан сен талай рет сол жарылыстан коркып, шыр етіп, қолды-аякка түрлі бетінеп кетуші еді. Сол әдетін с бігенше қалмап еді. Сен Шынгыс тауының етегінен көтерілген ауадағы кып-кызыл,саныраукұлақ іспетті далудап тұрған алауға кылығын, жүгіре жөнелетін елін, казір ше? «Апа, тау жактагы әуеде қалықтан пратынсаныраукұлақ бүгін тагы да түсіме кірді», – дейтін ен. Сонда әжең жарыктык: «О, каргатайым-ау! Сен де кұдай жеткізсе, сол саныраукұлақсиякты кұрттын көзінің жауын алып, даулап тұратын боласың», - деп мейірленіп, зиндавыннан сүюші еді.   «Қазір кайдасын? Қайда кетіп қалғансын?» «Шіркін-ай, шіркін-ай десейші! Менен басқаның бәрі де бакытты, бәрі де көнілді. Бұл дүниенің бар бакыты – он екі мүшеннің саулыгында екен гой. Көпке киган бакыттын өзіне зар болған кандай сормлндай едім». Ләйлә той өтіп жаткан үйдің көнілді адамдарына кызыга карады. Бұршак-бұршлк болып төгілген көз жасын алсін-әлсін ел көзінен жасырып сүрте берді. 

Шығармадағы негізгі кейіпкер

А) Раушан

В) Ләйлек

С) автор

Д) Ләйлә

Е) Шыңғыс

 

31. Түн жазылған сай ішін жан-жарык Ай таң аткандай ағартып барады. «Құлыным-ай»- деген ана-дауыс еміреніп келіп, сай ішін жағалап кетті. Сол-ақ екен, тып-тыныш бір элем орнады да, көкірегі каре айырылып, Ана-бейне дауыс салды. «Сен кұрсақта жатканда Дегелең тауынын түбінен жер астын дүмпiлетiп, жарылыс болып жатушы еді, сол басылды ма? Інгәлап бесікте жаткан сен талай рет сол жарылыстан коркып, шыр етіп, қолды-аякка түрлі бетінеп кетуші еді. Сол әдетін с бігенше қалмап еді. Сен Шынгыс тауының етегінен көтерілген ауадағы кып-кызыл,саныраукұлақ іспетті далудап тұрған алауға кылығын, жүгіре жөнелетін елін, казір ше? «Апа, тау жактагы әуеде қалықтап тұратын саныраукұлақ бүгін тагы да түсіме кірді», – дейтін ен. Сонда әжең жарыктык: «О, каргатайым-ау! Сен де кұдай жеткізсе, сол саныраукұлақсиякты кұрттын көзінің жауын алып, даулап тұратын боласың», - деп мейірленіп, зиндавыннан сүюші еді.   «Қазір кайдасын? Қайда кетіп қалғансын?» «Шіркін-ай, шіркін-ай десейші! Менен басқаның бәрі де бакытты, бәрі де көнілді. Бұл дүниенің бар бакыты – он екі мүшеннің саулыгында екен гой. Көпке киган бакыттын өзіне зар болған кандай сормлндай едім». Ләйлә той өтіп жаткан үйдің көнілді адамдарына кызыга карады. Бұршак-бұршлк болып төгілген көз жасын алсін-әлсін ел көзінен жасырып сүрте берді.

Қарамен берілген сөйлемде саңырауқұлақ сөзін автордың қолдану себебі

А) саңырауқұлақты көрмегендіктен

В) қарауылда саңырауқұлақ көп өсетіндіктен

С) ғұмыры қысқа өсімдік болғандықтан

Д) саңырауқұлақты жақсы көргендіктен

Е) полигонның белгісі ретінде

 

32. А.С.Пушкиннің «Ескерткіш» өлеңіне сәйкес қатар

А) Күніне жүз ойланып, жүз толғанам 

В) Дабысым ұлы Россияға кетер жалпақ

С) Көп адам дүниеге бой алдырған

Д) Бар болса жалғыз ақын ай астында 

Е) Жоқ, өлмен, жаным жасар өлеңімді 

F) жыр етіп тар заманда еркіндікті

 

33. М.Мағауиннің «Шақан-Шері» романының шиеленісуі

А) Шақанның қолға түсуі

В) отбасынан айырылған Шақан

С) тұтқынға түскен Шері

Д) кек қуған Шақан

Е) Шақанның бақыты-отбасы

 

 

34. «Бақытсыз Жамал» романында Жамал қайтыс болды

А) жазық алада кісі қолынан жантәсілім етеді

В) айдалада құздан қарғып, мерт болады

С) жаздың шіліңгір ыстығында адасып мерт болады

Д) жаз жайлауы, қыс қытауы жолайырықта

Е) жапан түзде, боранды түнде жантәсілім етті.

 

35. Баққожа Мұқай шығармалары

А) «Қош бол, менің ертегім»

В) «Түнгі сарын»

С) «Пәтер іздеп жүр едік»

Д) «Дүние кезек»

Е) «Өмірзая»

F) «Біз түркілерміз»

 

36. Ж.Сахиевтің «Айдағы жасырынбақ» әңгімесіндегі «Ойын бітті, Сартай! Мен деңілдім! Шыға бер!» - кейіпкердің сөзі

А) Ғалымдар

В) Мерген

С) Автор

Д) Сартай

Е) Көкесі

 

37. Арғымағын жаз жіберіп, күз мінген, 

Күз жіберіп, жаз мінген, 

Жазаласа – екі жылда бір мінген.... 

Өлең жолдарындағы көркемдегіш құрал

А) еспе қайталау

В) эпифора

С) ассонанс

Д) анафора

Е) аллитерация

 

38. Кешкісін біз Аягөзден шығып, Аягөз өзеніне құятын Тумырзаның ағысын бойлай отырып, өзеннің оң жағалауынмен құз-жартасты қырқаларды басып, Қапал жолының бойындағы бірініші бекет – Көне Аягөзге келдік. 

Үзінді Шоқанның .......... шығармасынан алынған.

А) «Жоңғария очерктері»

В) «Ыстықкөл күнделігі»

С) «Тәңірі»

Д) «Қырғыздар туралы жазбалар»

Е) «Қазақтардағы шамандықтың қалдығы»

 

39. Мир-Якуб – төмендердің аласасы,

Сөзімнің бар ма, жоқ па тамашасы.

Жылтырап тесік моншақ жерде қалмас,

Қазақша бір роман жаза салшы.

Үш жүзге тіздің қазақ бөлінеді, 

Осылай шежіреден көрінеді...

Үзінді «Бақытсыз Жамал» романының бөлігі

А) эпилог

В) байланысы

С) шарықтау шегі

Д) пролог

Е) шешімі

 

40. Дәруіштер дұғасының шипасы жоқ, 

Тым болмаса үстінде лыпасы жоқ, 

Құнарсыз қу тақырдай бұтасы жоқ,

Бұл не деген заман болды, достар?

Үзіндінің авторы

А) Әл-Фараби

В) С.Сараи

С) Қожа Ахмет Яссауи

Д) М.Қашғари

Е) Ж.Баласағұн

 

41. «Зар заман» дәуірі поэзиясыың өкілі М.Мөңкеұлының толғауы

А) «Заман», «Насихат»

В) «Анама хат», «Қазақ қалпы»

С) «Сырым», «Елім-ай»

Д) «Үш қиян», «Сарыарқа» 

Е) «Әсемпаз болма әрнеге», «Қазтуған»

 

42. «Трактат» сөзінің мағынасы

А) ғылыми еңбек

В) ой еңбегі

С) өлең жолы

Д) тұжырымдамалық еңбек

Е) мақала жанры

 

43. Қорқыт баба «Байбөрі баласы – Бамсы Байрақ» жырында Бамсы Байрақтың саудагерлердің сыйлығынан таңдаған нәрсесі

А) нацза, бір емен садақ, айбалта

В) бір емен садақ, айбалта, бір теңіз жылқысы

С) бір күрзі (шоқпар), найза, бір үйір жылқы

Д) бір үйір жылқы, найза, айбалта

Е) бір теңіз жылқысы, бір емен садақ, бір күрзі (шоқпар)

 

44. Топ бастадық төрт адам.

Махамбеттің жақыны

Ықыласты үгіттеп, 

Мақтап, қағып арқаға

Қосып алдық ортаға. 

Бұл – түгелдей мына ұлыңның ақылы. 

М.Шахановтың «Нарынқұм зауалы» шығармасындағы .............. сөзі

А) автордың

В) анасының

С) баласының 

Д) әкесінің

Е) Махамбеттің

 

45. Қорқыт ата «Байбөрі баласы – Бамсы Байрақ» жырында Байбөрі Бектің ұлына берген есімі

А) Бижан Бек

В) Қазылықұлы Бек Игенек

С) Бозайғырлы Байбөрі Бек

Д) Бозайғырлы Бамсы Байрақ

Е) Қазанұлы Ораз Бек

 

46. Тәуелсізбін!

Тәуелсізбін мен бүгін.

Үзіндідегі құбылту түрі

А) ассонанс

В) эпифора

С) теңеу

Д) эпитет

Е) анафора

 

47. М.Жұмабаевтың алғаш білім алған ұстазы

А) Ахметдин Аханов

В) Бағыбек Құндақбаев

С) ауыл молдасынан

Д) Евгений Пешкова

Е) Мақаш Бекмұхамедов

 

48. М.Жұмабаевтың «Батыр Баян» поэмасындағы тарихи оқиғаның суреттелуі

А) ХVIII ғасырдағы тарихи оқиға

В) XX ғасырдағы тарихи оқиға

С) XVI ғасырдағы тарихи оқиға

Д) XIX ғасырдағы тарихи оқиға

Е) XV ғасырдағы тарихи оқиға

 

49. О.Бөкейдің «Тортай мінез ақбоз ат» әңгімесіндегі Тортайдың пір тұтқан нәрсесі

А) кітап

В) тебен

С) қойын дәптер

Д) асыл тас

Е) бойтұмар

 

50. Ызғырық жел онан сайын суытып, қар ұшқындай бастады. Тұтасқан қап-қара аспан тұншықтыра салардай боп ауыл үстін тұмшалап тұр. 

Асты сызылған тіркеске сәйкес ұғым

А) эпитет

В) эпифора

С) метафора

Д) қайталау

Е) теңеу

 

51. Қалмақан Әбдіқадыровтың «Қажымұқан» повестіндегі саудагер

А) Талап

В) Орлий Масликов

С) Мұқан

Д) Мұңайтпас

Е) Иван Ногич

 

52. ....Өлеңі бар өнерлі інім, сізге,

Жалынамын, мұндай сөз айтпа бізге

Өзге түгел өзіңе пайдасы жоқ,

Есіл өнер қор болып кетер түзге (А.Құнанбаев)

Өлеңнің негізгі идеясы

А) өнер

В) білім

С) туған ел

Д) мәдениет

Е) ғылым

 

53. «Аяз би» ертегісінде Мадан ханның құдасы

А) Алаша хан

В) Ақша хан

С) Меңді

Д) Ерназар

Е) Жаман

 

54. Бес нәрседен қашық бол, 

Бес нәрсеге асық бол – өлең жолдарындағы көркемдеуіш құрал

А) эпифора, эпитет

В) анафора, метафора

С) анафора, теңеу

Д) эпифора, теңеу

Е) анафора, эпифора

 

55. «Аяз би» ертегісінде Жаманның аяз би аталу себебі

А) ақкөңілділігі

В) әділдігі

С) қатыгездігі

Д) сараңдығы

Е) қайырымсыздығы

 

56. Ы.Алтынсариннің ұрлық, барымтаның түбір қорлық екенін дәлелдеген туындысы

А) «Таза бұлақ»

В) «Асыл шөп»

С) «Қыпшақ Сейітқұл»

Д) «Әке мен бала»

Е) «Мейірімді бала»

 

57. «Менің атым – Қожа» хикаясындағы Қожа армандаған есімдер

А) Ерлан, Болат, Ержан, Қанат

В) Мұрат, Қасым, Нұрлан, Бақыт

С) Самат, Болат, Жанат, Бақыт

Д) Қадыр, Ғани, Ербол, Абай

Е) Мұрат, Болат, Ербол, Бақыт

 

58. «Менің атым – Қожа» хикаяты аударылған тілдер

А) орыс, тәжік, француз, литва, латыш

В) орыс, украин, француз, литва, латыш

С) орыс, украин, француз, түрік, латыш

Д) орыс, украин, ұйғыр, литва, қытай

Е) ұйғыр, украин, кәріс, литва, латыш

 

59. Баққожа Мұқайдың «Өмірзая» романының мазмұндық желісі

А) қазақ ауылындағы оқыту жүйесі

В) ұлт-азаттық көтеріліс күштері

С) Аяған Қуатов пен Жақия арасындағы келіспеушілік

Д) қазақ балаларына тәліс-тәрбие беру

Е) үй иесі татар шалдың жеті жасар Елжасты құлағынан ұстап, сүйреп әкелуі

F) Аяған – тарихи шындық үшін құлдық сана құрбаны

 

 

60. Бұл көш баяғы Қасым хан заманындағы, одан бергі Хақназар, Тәуекел, Есім хандар тұсындағы көк күймеге мініп, көлден-көлге қонып, Сырдан Есілге дейін, Балқаштан Барқытбелге дейін жол бойы сән түзеп, сауық құратын, соныға мал оттатып, асықпай айлап жылжитын салтанатты салқар көш емес-ті. Қазақтан ондай сән қалғалы қашан!

Соңғы жарты ғасырда әр он жыл сайын соқпа дерттей, тойымсыз жұттай қайталап отырған жаугершілік халықтың қанатын қырқып, үрдіс салттардың талайын үзіп жіберді. Ежелгі көш жолдары бұзылды.

Қайта мынау - ұрыс- қағыссыз өткен соңғы бес жылда халықтың ес жинап, етек жапқаны ғой. Әйтпесе, кешегі «Ақтабан шұбырынды» заманында қазақтың талай тайпасы көшке ілесе алмай, жаяу-жалпы босқынға айналған жоқ па еді?!

Шіркін, қайтқан қаздай тізілген қазақтың сол бір көші-ай! Қазақ ұғымында көш-салтанат, көш-береке. Осынау жарық дүниеге паш етер тіршілік көрмесі. Қазақ жорғасы мен жүйрігін көшке мінеді. Бір киер асылын көшкенде киеді. Кілем-кілшесі, оюлы сырмағы жүк үстіне жабылады. 

Сөйтіп, жасыл жайлау, бұла табиғат аясында өзінше бір бой жазады. Әйтсе де бүгінгі мына көштің, өткен күндермен салыстырғанда,   тым жұпыны, жүдеу екенін сырт көз бірден-ақ аңғарар еді. (Қ.Жұмаділов)

Ежелгі көш жолдарының бұзылуы

А) ел болып, салтанат құруынан

В) көштің сәнін құру

С) елдер арасындағы тойдың болуы

Д) қайталап отырған жаугершілік

Е) халықтардың босқынға айналуынан

 

61. Д.Исабеков «Әпке» драмалық шығармасындағы Қамажайдың інілері

А) Сұлтан

В) Ермек

С) Жанат

Д) Тимур

Е) Омар

F) Қабен

 

62. Баққожа Мұқайдың «Өмірзая» романына сәйкес қатарлар

А) Ерік – мал табу үшін барлығына дайын.

В) Ұлтын сүйген азаматтардың жинақты образдары жасалған.

С) Кеңес дәуіріндегі саясатты бейнелеген.

Д) Таған образы арқылы қоғамдағы әділетсіздікті көрсеткен. 

Е) Қазақтың өткені мен бүгінінен, болашағынан хабар береді.

F) Желтоқсан оқиғасы ұлттық трагедия ретінде суреттелген. 

 

63. Бұл көш баяғы Қасым хан заманындағы, одан бергі Хақназар, Тәуекел, Есім хандар тұсындағы көк күймеге мініп, көлден-көлге қонып, Сырдан Есілге дейін, Балқаштан Барқытбелге дейін жол бойы сән түзеп, сауық құратын, соныға мал оттатып, асықпай айлап жылжитын салтанатты салқар көш емес-ті. Қазақтан ондай сән қалғалы қашан!

Соңғы жарты ғасырда әр он жыл сайын соқпа дерттей, тойымсыз жұттай қайталап отырған жаугершілік халықтың қанатын қырқып, үрдіс салттардың талайын үзіп жіберді. Ежелгі көш жолдары бұзылды.

Қайта мынау - ұрыс- қағыссыз өткен соңғы бес жылда халықтың ес жинап, етек жапқаны ғой. Әйтпесе, кешегі «Ақтабан шұбырынды» заманында қазақтың талай тайпасы көшке ілесе алмай, жаяу-жалпы босқынға айналған жоқ па еді?!

Шіркін, қайтқан қаздай тізілген қазақтың сол бір көші-ай! Қазақ ұғымында көш-салтанат, көш-береке. Осынау жарық дүниеге паш етер тіршілік көрмесі. Қазақ жорғасы мен жүйрігін көшке мінеді. Бір киер асылын көшкенде киеді. Кілем-кілшесі, оюлы сырмағы жүк үстіне жабылады. 

Сөйтіп, жасыл жайлау, бұла табиғат аясында өзінше бір бой жазады. Әйтсе де бүгінгі мына көштің, өткен күндермен салыстырғанда,   тым жұпыны, жүдеу екенін сырт көз бірден-ақ аңғарар еді. (Қ.Жұмаділов)

Қайтқан қаздай, соқпа дерттей, тойымсыз жұттай тіркестеріне сәйкес қатар

А) эпитет

В) метафора

С) анафора

Д) арнау

Е) теңеу

 

64. Бұл көш баяғы Қасым хан заманындағы, одан бергі Хақназар, Тәуекел, Есім хандар тұсындағы көк күймеге мініп, көлден-көлге қонып, Сырдан Есілге дейін, Балқаштан Барқытбелге дейін жол бойы сән түзеп, сауық құратын, соныға мал оттатып, асықпай айлап жылжитын салтанатты салқар көш емес-ті. Қазақтан ондай сән қалғалы қашан!

Соңғы жарты ғасырда әр он жыл сайын соқпа дерттей, тойымсыз жұттай қайталап отырған жаугершілік халықтың қанатын қырқып, үрдіс салттардың талайын үзіп жіберді. Ежелгі көш жолдары бұзылды.

Қайта мынау - ұрыс- қағыссыз өткен соңғы бес жылда халықтың ес жинап, етек жапқаны ғой. Әйтпесе, кешегі «Ақтабан шұбырынды» заманында қазақтың талай тайпасы көшке ілесе алмай, жаяу-жалпы босқынға айналған жоқ па еді?!

Шіркін, қайтқан қаздай тізілген қазақтың сол бір көші-ай! Қазақ ұғымында көш-салтанат, көш-береке. Осынау жарық дүниеге паш етер тіршілік көрмесі. Қазақ жорғасы мен жүйрігін көшке мінеді. Бір киер асылын көшкенде киеді. Кілем-кілшесі, оюлы сырмағы жүк үстіне жабылады. 

Сөйтіп, жасыл жайлау, бұла табиғат аясында өзінше бір бой жазады. Әйтсе де бүгінгі мына көштің, өткен күндермен салыстырғанда,   тым жұпыны, жүдеу екенін сырт көз бірден-ақ аңғарар еді. (Қ.Жұмаділов)

Көштің бұрынғы көштей салтанат құрмауының себебі

А) көштің сәнін құру

В) халықтың босқынға айналуынан

С) елдер арасындағы соғыс салдары

Д) ел болып, салтанат құруынан

Е) елдер арасындағы тойдың болуы

 

65. Бұл көш баяғы Қасым хан заманындағы, одан бергі Хақназар, Тәуекел, Есім хандар тұсындағы көк күймеге мініп, көлден-көлге қонып, Сырдан Есілге дейін, Балқаштан Барқытбелге дейін жол бойы сән түзеп, сауық құратын, соныға мал оттатып, асықпай айлап жылжитын салтанатты салқар көш емес-ті. Қазақтан ондай сән қалғалы қашан!

Соңғы жарты ғасырда әр он жыл сайын соқпа дерттей, тойымсыз жұттай қайталап отырған жаугершілік халықтың қанатын қырқып, үрдіс салттардың талайын үзіп жіберді. Ежелгі көш жолдары бұзылды.

Қайта мынау - ұрыс- қағыссыз өткен соңғы бес жылда халықтың ес жинап, етек жапқаны ғой. Әйтпесе, кешегі «Ақтабан шұбырынды» заманында қазақтың талай тайпасы көшке ілесе алмай, жаяу-жалпы босқынға айналған жоқ па еді?!

Шіркін, қайтқан қаздай тізілген қазақтың сол бір көші-ай! Қазақ ұғымында көш-салтанат, көш-береке. Осынау жарық дүниеге паш етер тіршілік көрмесі. Қазақ жорғасы мен жүйрігін көшке мінеді. Бір киер асылын көшкенде киеді. Кілем-кілшесі, оюлы сырмағы жүк үстіне жабылады. 

Сөйтіп, жасыл жайлау, бұла табиғат аясында өзінше бір бой жазады. Әйтсе де бүгінгі мына көштің, өткен күндермен салыстырғанда,   тым жұпыны, жүдеу екенін сырт көз бірден-ақ аңғарар еді. (Қ.Жұмаділов)

Мәтін жанры

А) лирика

В) драма

С) поэзия

Д) проза

Е) мақала

 

66. А.С.Пушкиннің «Ескерткіш» өлеңінде сөз болды

А) үлкен байлық

В) тар замандағы еркіндік

С) мейірімді халық

Д) жалғыздық

Е) Александрия мұнарасы

F) ақындық бейнесін сомдау

 

67. Т.Әбдіковтің «Қонатар» әңгімесіне сай қатарлар

А) Жалпы геология халық тіршілігінің ең асты қажеттілігіне айналды.

В) Оңалбек екеуіміздің ым-жымымыз бір болатын.

С) Колхозымызды аты да «Қосарық» болатын.

Д) Машина қарасы үзілген кезде ғана кемпін үн-түнсіз жаулығының шетімен көзінің жасын сүртті

Е)   Сапашжандар неге кешікті екен?

F) Ерекең шай үстінде көп сөйлемейтін. 

 

68. Бұл көш баяғы Қасым хан заманындағы, одан бергі Хақназар, Тәуекел, Есім хандар тұсындағы көк күймеге мініп, көлден-көлге қонып, Сырдан Есілге дейін, Балқаштан Барқытбелге дейін жол бойы сән түзеп, сауық құратын, соныға мал оттатып, асықпай айлап жылжитын салтанатты салқар көш емес-ті. Қазақтан ондай сән қалғалы қашан!

Соңғы жарты ғасырда әр он жыл сайын соқпа дерттей, тойымсыз жұттай қайталап отырған жаугершілік халықтың қанатын қырқып, үрдіс салттардың талайын үзіп жіберді. Ежелгі көш жолдары бұзылды.

Қайта мынау - ұрыс- қағыссыз өткен соңғы бес жылда халықтың ес жинап, етек жапқаны ғой. Әйтпесе, кешегі «Ақтабан шұбырынды» заманында қазақтың талай тайпасы көшке ілесе алмай, жаяу-жалпы босқынға айналған жоқ па еді?!

Шіркін, қайтқан қаздай тізілген қазақтың сол бір көші-ай! Қазақ ұғымында көш-салтанат, көш-береке. Осынау жарық дүниеге паш етер тіршілік көрмесі. Қазақ жорғасы мен жүйрігін көшке мінеді. Бір киер асылын көшкенде киеді. Кілем-кілшесі, оюлы сырмағы жүк үстіне жабылады. 

Сөйтіп, жасыл жайлау, бұла табиғат аясында өзінше бір бой жазады. Әйтсе де бүгінгі мына көштің, өткен күндермен салыстырғанда,   тым жұпыны, жүдеу екенін сырт көз бірден-ақ аңғарар еді. (Қ.Жұмаділов)

Қазақ ұғымында көш

А) көш-салтанат, көш-бәсеке

В) көш-жиын, көш-бастау

С) көш-қуаныш, көш-бәсеке

Д) көш –думан, көш-береке

Е) көш-салтанат, көш-бірлік

 

5-silka-gost
Пoдeлиcь co cвoим дpузьями:
Koммeнтapии
Mинимaльнaя длинa кoммeнтapия - 50 знaкoв. кoммeнтapии мoдepиpуютcя

1-ТЕSТ.КZ - ПББ ҰБТ

Образцы тестов для аттестации педагогических работников

  • Только актуальные online тесты
  • Тренируйся c 1-ТЕSТ.KZ к НКТ ОЗП ЕНТ МОДО ВОУД
  • Поделитесь результатами в социальных сетях

1-TEST.KZ - решение для преподавателей, желающих повысить квалификацию и подтвердить компетентность в области педагогического мастерства. Предлагаем услуги по подготовке к аттестации учителей с помощью нашей платформы.

Наша платформа предлагает не только теоретические материалы, но и практические упражнения, которые помогут лучше понять и запомнить материал. Получите доступ к широкому спектру учебных видеоматериалов, презентаций и тестов, которые помогут вам подготовиться к аттестации преподавателей

Используя нашу платформу, сможете ускорить процесс подготовки и сократить время, необходимое для освоения материала. В результате сэкономите время и силы для решения более важных задач, включая работу и семейные дела.