Coздaть aкaунт
1-TEST.KZ » КАZ_ТЕSТ » ПББ ҰБТ » ҚАЗАҚ ТІЛІ МЕН ӘДЕБИЕТІ ПББ тест сұрaқ-жaуaп 8-нұсқа

ҚАЗАҚ ТІЛІ МЕН ӘДЕБИЕТІ ПББ тест сұрaқ-жaуaп 8-нұсқа

21 авг 2023, 17:13
303
0
Пoдeлиcь co cвoим дpузьями:


1.Кірме сөзді тап- Тұрба   2.Тұрақты тіркестердің ғылыми атауы –Фрозологизм

3.Тіліміз.сөз байлығын,синоним.молдығын көрсет- Эфемизм 4.Дербес дауыстыларқатарына жатпайтын дыбыс- И,У

5.Қос сөз аралығын.кейінді ықпалды тап- Алды-алдына 6.Сингормизм заңына бағынбаған сөз- Әсемпаз болма әрнеге

7.Негізгі түбір сөздерді тап- Мұхият ,керт  8.Туынды сөздер- Қонақ,білімпаз

9.Бірігу арқылы жасал.анатомиялық атаулардв белгіле- Сегізкөз,ұлтабар

10.Туынды сын есім қатысып тұрған сөйлем- Құмбелдегі ауылдан бастап кәрілік қылыштың қаһарынан талай елді аман алып қалып едік  11.Күрделі сын есім- Балалы-шағалы

12.Көмекші есім қай сөз табына тіркескен. Дәл осы кезде тыста,үй сыртында,дабырлап,жүрген ұсақ балалар

 сықылы естіліп еді –Зат есімге  13.Емле ережесіне сай жазылған сан есім- 5-мектеп,23-ауыл

14.Белгісіздік есімдігі қатысқан сөйлем-Қыбырсыз қатып қалған ұшы қиыры жоқ,жансыз алде бір меңіреу дүние мүлгіп тұрып кезігетін.15.Есімшенің етістікке тән қасиеті-Белгілі бір шақты білдіріп жіктеліп келіп баяндауыш қызметін атқарады. 16.Күрделі етістік- Апар құлақ сал. 17.Бірігу арқылы жасал.күрделі етістік-Сөйтіп апар

18.Бірыңғай жанама толықтауыш қат.сөйлем-Нияз тағы да Ғаниге,бауға,балаға,мектепке,радионың сырықтары мен антенасына қарады. 19.Бірыңғай дара анықтауыш тап-Үлкен,кең ,жылы үйде нұқы қарт жалғыз қалды.

20.Созылған қолы ауа қармап елеусіз қалғаныға ыза болған бала,болыстың,мысқылды дөңгелек жүзіне,қиығына әжім үйіріліп,күлімсіреген көзіне тікшие қарап қалып еді,соны сезген болыс: «Апырай,бөрінің бөлтірігі әкесіндей жүре жұтқан болар-ау»деп тіксініп қалды,еріксіз еңкейіп,қолын ұсына беріп еді,бала көзінен шоқ шашырағандай тағы бір қарады да 

бұрылып кетті.Сөйлемнің түрі-Көп сыңарлы салалас 21.Аралас құрмалас сөйлем- Кісі қалай жүрсе ,көлеңке солай жүреді,ізіңнен қалмайды. 22.Көп нүктенің орнына қойылатын тиісті қыстырма сөз. Егіннің өсуі...ғажап екен. – Расында

23.Мақұлдауды білдіріп тұрған қыстырма сөзі бар сөйлем-Рас,сен өз жаныңдай кіршіксіз мөлдір бұлаққа сәбише ғашық болдым 24.Қыстырма сөз қатысқан сөйлем-Абырой берген де,оқиға мен ойлағандай болмады.

25. «Сөз шешендік қисынға,ой-пікір жүйелігіне,ұғымдар  үйлесіміне Негізделуі тиіс» деген тұжырым шешен.қай түріне сәйкес-Академиялық шешендік сөзге 26.Түрік тілінің сөздігін жазған ғалым- М.Қашқари 27. «Көңілі пасық ерде дәулет болмас», «Қар қаншама қалың жауғанмен, Жазға бармас»дег.қанат.сөз қай шығарма. Алынған-Қорқыт ата кітабы 28. «Шығыстың Аристотелі»атанған ғалым-Әл-Фараби 29.Құмырсқа ізімен табылған қыз ертегісі-Күн астындағы Күнекей қыз 30.Жиреншенің ақылшы жұбайы- Қарашаш 31.Ауыз әдебиет үлгісі- Мақал-мәтел

32.Ш.Уалиханов.айтуынша «Алтынорда дәуірінде болған тарихи адамдар туралы»ауыз әдеб.түрі- Батырлар жыры

33.Тоғыз ұлынан айырылып,қан жұтқан кейіпкер- Базарбай 34. «Алпамыс батыр»жырын.құлдың есімі- Ұлтан

35.Шалкиіздің «Бір жақсымен дос болсаң Азбас-тозбас мүлкі етер.Бір жаманмен дос болсаң   Күндердің күні болғанда 

Бар ғаламға күлкі етер» жолдарын.негізгі ой- Жарық пен күңгірттік 36. «Көмекей әулие» атанған жырау- Бұқар

37. «Асқар,асқар,асқар тау» толғауының авторы- Шалкиіз 38.Асан қайғының ел аралаудағы мақсаты- Ел тыныштығы

39.Тәңірберген,Ақбала,Еламандар кездесет.Ә.Нүрпейісов.шығармасы- Қан мен тер40.Т.Рысқұлов арқау болған Ш.Нұртазаның туындысы- Қызыл жебе 41.С.Көбеев «Қалың мал»роман.Ғайшаны айттырған бай есімін тап- Тұрлығұл

42. «Қалың мал» роман.авторы – С.Көбеев 43.Қ.Аманжолов «Ақын өлімі тур. аңыз» атты поэма.бас.кейіп-А.Жұмағалиев

44.Драманың түрлері көрсетілген қатар- Трагедия,комедия,пьеса 45.Қорытынды ойы,түйіні жоқ,тыңдаушы өзі тұжырым.халық ауыз  Әдебиетінің түрі- Мәтел 46.Ақан серінің әншілік өнер.ұстазы-Біржан сал 47.Абайдың «Көңіл құсы құйқылжыр шартарапқа»өлеңіне тән тармақтар-Шырқап қ,қалқып ,сорғалап тамылжиды жүрек тербеп оятар басты миды. 48.Аңыз әңгімеге тән сипат-Мифологиялық геройлар мен тарихи адамдар жайында айтылатын әңгімелер 49.Абайдың «Сегіз аяқ»өлеңіне еліктеп жазған Қ.Аманжоловтың өлеңі- Шықтым өмір шыңына

50.Ш.Уәлиханов алғаш рет қазақ ауыз әдебиет:қай жырын қағазға түсірді.-Қозы Көрпеш-Баян сұлу жыры

51. Дара үстеулер-1)Қазір,тез.2) Төмен,ақырын. 3)Жорта ,жоғары 52.Айтылу мақсаты мен сазына қарай сөйлем:болады-Төрт түрлі 53.Атаулы сөйлем- Даңқ пен бедел ,шешендер мен шешендік түйіскен алқалы топ
 
54. Мезгіл бағыныңқы сабақтас- Көкшеден Әмірді Ызғұтты алып жөнелгенде,Байтас Абайға кісі Шаптырған.

55.Сөйлемге қажетті тыныс белгі -Алма,сен көмектесуге жарадың ба деді Жанат;есіне жаңа түскендей.-Сұрау белгісі,сызықша 56.А.Құнанбайұлының білім алуы-1)Ғабдул-Жапар.2)Ахмет-Риза.3)Ауыл молдасы.4)Приходская школа 57.Абайдың білім алған жері-1)Ахмет Риза медресесі. 2)Семейдегі Приходская школа.

58.А.Байтұрсынов «Аққу;шортан;һәм шаян»мысал өлеңінен шығатын Қорытынды- Бірлік,ынтымақ .

59.Ш.Айтматов өмірбаяндық кезеңдерінің аталуы-1)Балалық шағы,соғыс лаңы.2)Жазушы көзқарасының қалыптасуы.3)Суреткер дәрежесіне көтерілуі. 60.М.Әуезов «Абай»роман.КСРО Мемлекте.Сыйлығы.марапат.уақыт-1949 ж 1-Мәтін. Малды пайдаға жарату Бір үйіші жұмысымен көп мал тауып тұрса да,сонша азбен қанағат етіп,

Аз жұмсап тұрады екен. Бір күні көршісі сұрады:Осы сен бай бола тұрып,малыңды қай жаққа жібересің,көзге түсетін еш Нәрсең көрінбейді,-деді. Үйші айтты: -Тапқан малымның бір бөлімімен борышымды өтеймін,бір бөлімін өсімге беремін.

 Көрші: -Қойшы,батыр,сенің борышың бар ма еді ж/е өсімге қанша ақша  беруші едің?-деді. Үйші айтты: -Қарт әке-шешеме берген ақшаларымды өтеп тұрған борышым деп білемін,өзімнен туған балаларға оқу оқытуға,асырауға шығарған малымды өсімге берген мал деп білемін.Балалар адам болып,біз қартайғанда жақсы асыраса,олардың борышымды өтегені емес пе,-деді. 61. «Көрінбейді» сөзіндегі етіс түрі-Өздік етіс 62.Кейінді ықпал-Бар ма еді 63.Туынды зат есім –Үйші

64.Бір үйші жұмысымен көп мал тауып тұрса да, сонша азбен қанағат етіп, Аз жұмсап тұрады екен –Сатылы көп бағыныңқылы 65.Қиыса байланысқан сөз тіркесі-Балалар адам болып 2 Мәтін. Атақты «Қорлан»әнінің авторы Естай ақын жетпіс екіге келіп,тіршілікпен қоштасар шағында аласұрып,жан досы Нұрлыбекті іздепті. Екі күндік қашық жерде тұратын Нұрлыбек аттан құлап,аяғын сындырып алғанына қарамастан,арбаға жамбастай жатып,досына жеткен екен.Сонда Естай әбден жұқарып тозуға айналған сұқ саусағындағы жүзігін көрсетіп: «Сүйегіме кіретін қарттарға

ескерт,мына жүзікті жарты ғасыр қолымнан тастамай келгенімді білсең. Ендеше қалған  ғасырларда да саусағымда жарқырып жатсын...ұлы сезімін кішкене жүзігіне сыйдырған қайран «Қорланым-ай»,-деп ағыл-тегіл жылапты.

Естайдың бұл әрекетін естіген Қорлан:Егер олай етпесе,Естай,Естай бола ма?!Онсыздағы жаны сұлу балаңа Сұлу өмір сыйлапсың-ау,жер-ана!-деп ақ жаулығы ай нұрымен желкілдеп,еңкілдейді. (М.Шаханов) 66.Ақынның аты- Естай

67.Естай ақынның Нұрлыбекті шақырту себебі-Аманатын қайтару 68.Мәтінге сәйкес келетін авторлық байлам-Достық алтыннан қымбат 69.Мәтіндегі «жүзік»сөзінің шығарма.әдеби ұғымы-Символ 70.Асық жандардың сүйіспенші-нің белгісі-Кішкене жүз

 

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

3261-3266 Нұсқа

1).Ауызекі сөйлеу.қолданылат.дөрекі,әдепсіз сөздер-Дисфемизм сөздер2) Аз сөзбен көп мағына береді-Мақал-мәтелдер.

3)Тура мағынада тұрған сөзді көрсет-Айнұр долданып,жылап жіберді4)Жуан,жіңішке дауыс.дыбыстар қандай сөздерде араласып келеді-Біріккен сөздер мен қос сөздер5) «Ң»дыбысының орнын тап- Тыңдаушы,таңғы.6) Үндестік заңына бағынбай қолданылатын сөздер-Өңәлау,цехта7)Түбірлес сөздер-Білгір,білімпаз8) Туынды түбірлерді ажырат-Сырмалы,іскерлік,күдіксіз9)Етістіктен жасалған туынды түбір-Сағынышымды,тілек.10) Күрделі зат есім қатысқан қатар-Бақтығұл тобы,Қозыбек жылқысы қолға ілінді. 11) Тіркесу арқылы жасал.күрделі зат есім қатары-Арал теңізі,қызыл отау. қант қызылшасы 12)Қатыстық сын есім қатыс.сөйлем-Әбіш Абайдан үлкен саналы,терең 

жауап алғандай 13) Түрленіп тұрған сан есім-Бестің басы болғанша,алтының аяғы бол 14)Болжалды сан есім тап-Мыңға тарта 15) Өздік етіс жұрнақтары –н,-ын,-ін 16)Қалау райлы етістікті тап-Қыздың бүгін Абайдан сыр жасырғысы келмеді.17) Етістің түрі Белдеріне байлаған аттардың шылбырлары кесілді,ер-тоқымдарының оң үзеңгілері шешілді- Ырықсыз 18) Бастауыш. кейін қойылған сызықша. тап-Адамның ішкі сезімінің айнасы-көз 19)Қосарлы айқындауыш-Әйел-ана барлық қиындықты жеңетін сарқылмайтын  күш,көзді бұлақ емес пе? 20)Жүсіп сөйлемекші еді..оны жұрттың ду көтеріле шапалақтаған қолы бөліп,бірсыпыра уақытқа шейін сөйлетпеді.Қалып қойған тыныс белгісі:

-Үтір ,сызықша 21).Аралас құрмалас сөйлем-Еңбек адамды көрікті етеді ж/е ойды тазартып,  өмірге құштар қылады. 22) Төл сөз.баяндауышы есім сөздерден не тұйық етістіктен болса,төлеу сөзде ол қалай өзгеріске түседі-Екенін деген көмекші етістік айтылады. 23) Қыстырма сөз-Биыл,несін айтасың,егіннің шығымы өте жақсы болды.

24)  Қаратпа сөз-Жә,жігіттер,сөз бен істі таныдық қой! 25) Шешендік сөзге фигураның қай түрі қолданылғанын анықта.

Аз нені айтады? Көптен көрген қорлығын айтады. Көп нені айтады? Азға жасаған зорлығын айтады.-Қайталау

26) .Йасауи кесенесі орналасқан қала-Түркістан 27) Музыканың үлкен кітабы еңбегінің авторы-Әл Фараби

28) Әл-Фараби туындылары жататын кезең-Ислам дәуіріндегі әдебиет      29)Қазақтың шешендік сөз тарихы бастау алатын кезең-ХІІ-ХІІІ 30)Аңшылық туралы өлең-жырдағы сұлулық нышаны-Аққу мен ақбөкен 31) Аңыз әңгіме кейіпкері-Қарашаш 32) Күлше қыз жырының түрі-Лиро эпостық жырлар 33)Лиро-эпостық жырлар.негізгі кейіпкерлері-Қарапайым адамдар 34) Ер Тарғының жарының есімі-Ақжүніс 35) Асан қайғының «Әй,хан,мен айтпасам білмейсің»толғауына өзек болған хан- Жәнібек хан 36) Қобыландының әкесі- Тоқтарбай 37) Бөгенбай батырға жыр арнаған жырау-Ақтамберді. 38)Асан қайғының ел аралауындағы мақсаты-Ел тыныштығы 39)«Отырар»поэмасы.авторы – М.Шаханов 40) Ғ.Мүсірепов  «Ақан сері-Ақтоқты»трагедия.жазылған жыл-1945 ж 41) Екі түрлі әлеуметтік топ балалары жайында жазылған  Ыбырай әңгімесі- Бай баласы мен жарлы баласы 42)   «Қамар сұлу»романын.авторы –С.Торайғыров 43) Шәкәрім алғашқы өлеңін кімге арнаған- Әкесіне 44) Қорытынды ойы,түйіні жоқ,тыңдау.өзі тұжырымдайтын халық ауыз әдебиетінің түрі- Мәтел 45)Драманың түрлері көрсет.қатар- Трагедия,комедия,пьеса

46) Әбіш Кекілбаевтың романы – Аңыздың ақыры 47) Құрманғазы тур жазыл «Кісен ашқан»поэма.авторы – Ж.Молдағалиев 48) Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні-Мақал мәтел 49) Аттандық ұлығының қонысына,

Елді сорған борсықтай болысына. Көп ерлер қаза тапты жауға аттанып Көксеген азаттықтың соғысында . Берілген өлең жолдарын.авторы – Ж.Жабаев 50) Әмеңгерлік салт кездесетін жыр – Қыз Жібек 51) Мөлшер үстеу – 1)Недәуір,сонша. 2)Онша,анағұрлым.3)Талай,соғұрлым 52) Сөз тіркесінің байланысу тәсілі мен түрі Бұл оқиғаны- Орын тәртібі арқылы,қабысу 53) Толымды сөйлем – Күштің бәрін соған саламыз. 54) Мезгіл бағыныңқылы сабақтас – 1) Хамит пен Кенжебектің қарасы үзілгенше ,Қалиша мен Ермек үйге кірмеді. 2)Аттылар жалт-жалт  қарасақанда, жақын жерде отырған көп адамның жиыны көрінеді. 55Беріл.үзінді.қажетті тыныс белгіні қой. Ілініп тұр тауларға,Дамылдап тірлік қалған ба.- Сұрақ белгісі,леп белгісі.56) Абай Құнанбайұлының білім алуы- 1)Ғабдул-Жапар.2)Ахмет-Риза.

3)Ауыл молдасынан.4)Приходская школа57) Әнші-ақындар тобына жататын талантты жандардың өзіндік

 ерекшелігі- 1)Сөзін,әнін шығарып,сол әнді өзі орындаған. 2)Әншілікке қоса спорт өнерін меңгерген.3)Күйшілік пен ақындықты  қоса меңгерген. 58) А.Байтұрсынов «Аққу,шортан,һәм шаян»мыс.өлеңінен шығатын қорыт-

 Бірлік,ынтымақ 59) А.Құнанбайұлының танысып,кездесіп,пікірлес болған орыс достары - 1) Михаэлис.2)Леонтьев. 3) Долгополов 60) «Абай жолы»эпопеясында Абай үлгісімен өнер жолын қуған жастар- 1)Дәрмен. 2)Әбіш.3)Кәкітай. 4) Мағаш 1 мәтін  Бір жұрттың бас әкімі екінші бір байға жолығысып сөйлесіп тұрғанда, Қасынан бір жарлы мұжық өтіп бара жатып иіліп,бас ұрып сәлем берді дейді.Оған қарсы әлгі үлкен әкім төре онон да төменірек бас ұрып сәлем алды.Қасындағы бай:-Тақсыр,осынша жұрттың үстінен қараған әкімсіз,осы бір мұжыққа неге бас ұрасыз?-деп айтты дейді.Сонда әкім:-Ешбір ілім-білім үйренбеген мұжық сонша иіліп,әдептілігін көрсеткенде,мен оған әдепсіз болып қалайын ба?-деді дейді.61Ешбір ілім-білім үйренбеген мұжық сонша иіліп,әдептілігін көрсеткенде,мен оған әдепсіз болып қалайын ба?-деді дейді. Құрмаластың түрі – Көп бағыныңқы 62)Бір жұрттың бас әкімі екінші бір байға жолығысып сөйлесіп тұрғанда,қасынан бір жарлы мұжық өтіп бара жатып иіліп,бас ұрып сәлем берді дейді Сөйлемнің түрі – Көп бағыныңқы сабақтас63)Тақсыр,осынша жұрттың үстінен қараған әкімсіз,осы бір мұжыққа нсонша бас ұрасыз?-деп айтты дейді.Асты сызылған сөз- Қаратпа сөз 64) Оған қарсы әлгі үлкен әкім төре онан да төменірек бас ұрып сәлем алды.

Берілген сөйлемнің түрі- Жай сөйлем 65) Берілген мәтінге сай мақал-мәтел – Ұлық болсаң,кішік бол. 2 мәтін

Жатарда Аққасқаға азын-аулақ құрт пенжылы-жұмсақ ет берілді. Жұрттың бәрі айнала үйіріліп,соны күтті.Бірақ тар үйде көп бөтен кісінің ортасында Аққасқа жиі ашушақырады.Шынжырмен Байлаулы жатып,кей уақытта «арс» етіп,от айналасындағыларға тап береді. Көп уақыт қорылдап гүр-гүр етіп тұрып алады.  Отқа қарсы қараған көздері ашумен қанталап,шатынап кетеді.Қараңғы ала көлеңкеде жатқанда,екі көзі қып-қызыл шамша жанады.Аққасқа ырылдағанда,алдында отырған Бейсембайдың жотасы мұздап,еті тітіреп кетеді,ентелеп ілгері жылжып,отқа қарай 

мінбелей береді. 66)Аққасқаны үйдегілердің күтуінің себебі- Ертеңгі болатын сынаққа дайындау.

67) Мәтін----атты шығармадан алынған үзінді- М.Әуезов «Көксерек» 68) Мәтін кейіпкері Аққасқа- Төбет

69) Мәтіндегі теңеу сөз – Шамша70) Аққасқаның ашуының себебі – Бөтен кісілердің ортасында болуы..

 


 

 

 


 

нұсқа  3257-3262-3267

1.Кәсіби сөздер берілген қатар –Шербек,өркен2.Омонимді анықта – Жылдам3.Мақалды тап- Құрғақ қасық ауыз жыртар4.Түбір мен қосымша аралығындағы кейінді ықпал тап-Жабады.5.Бірыңғай езуліктен құралған сөздер – Дәурен,әлеумет6.Аралас буынды сөздерді белгіле – Кітап,қазір7.Сөз тудырушы жұрнақ қатысқан сөз.қатары- Күй,күйген8.Екі сыңары да мағынасыз қос сөз- Некен – саяқ9.Туынды сөздер – Аңдау,бұлғаң10.Дерексіз зат есім қатыс.сөйлем, - Бетінде қайғы да жоқ,қасірет те жоқ қорқыныш бар11.Етістік негізді зат есім- Күрек,аялдама

12.Дерексіз зат есім қатыспаған қатар – Ашулы түрімді бұзбай балаларға қарадым.13.Болжалдық сан есім жасайтын жұрнақ – Лаған, дай, лап14.Есімдіктің мағыналық түрін анықта. Ол өзеннің атын Енесей дейді екен.- Сілтеу15.Етістіктің сөйлемдегі қызметін анықта Абайжан,осы сен түні бойы ұйықтамағанбысың? – Баяндауыш.16.Есімше тұлғалы бұрынғы өткен шақ- Күн ұзын аттан да түспей,өзге  Жүргіншілерден оқ бойы алда отырған17.Етістіктің түрі.Аяғы аспаннан салбырап түскен жоқ.- Болымсыз етістік18.Пысықтауыш қызмет.атқарып тұрған сөз табынбелгіле.

Бұл атыраптағы бірталай атқамінердің Алшынбай атын атауы басқаша көрінген.-Мөлшер ж/е қимыл сын үстеулері

19,Бәрі-шетінен тамаша саясатшы,тарихшы,этнограф,шежіресі. Сөйлемдегі жалпылауыш мүше – Бәрі

20,Құрамындағы жай сөйлемдері басыңқы,бағыныңқы,басыңқы болып келген аралас сөйлем. – Қазақ Ордасы елімізді,жерімізді еркін сақтап тұрды,ешкімге кеудесін бастырмай,осыншама бай,ұлан-байтақ жерді иемденді.

21,Сөйлемдер.сабақтасып құрмаласуының психологиялық негізінің атауы – Анализ 22,Қаратпа сөзді тап – Ескендір Зұлқарнайын!Сақтар аспандағы сұңқар сияқты. 23.Қаратпа сөзге бай/ты қойылған тыныс белгі/ң дұрысы – Шүкір,хан ием! 24,Көңіл күй одағайы мен қаратпа сөз қатысқан сөйлем – Уа,әлеумет,құс ұшса 

қанаты талатын,жүрсе тұяғы күйетін ит арқасы қиян қашық жерден келіп отырсыңдар.

25.Әскери-патриоттық сөздер шешендік.қай түріне жататын.анықта- Әлеуметтік саяси 26. «Диуани хикмет» жазылған кезең – ХІІ ғ 27.А.Йасауидің сыншылдық дәстүрін жалғастырған зар заман ақындары - Дулат,Шортанбай

28.«Құтты білікте» кездеспейтін кейіпкер – Талап 29.Ралистік оқиғалар,өмірде болған адамдар,олар.тапқыр сөздері әңгімеленетін ауыз әдебиетінің көркем түрі – Шешендік сөздер 30)Ертегі кейіпкерлер – Саққұлақ,Жаман

31)Адамды тапқырлыққа үйрететін ауыз әдебиет.түрі – Жұмбақ 32) «Қозы Көрпеш Баян сұлу» жырын жазып алып,поэма жазуды жоспарлаған орыс ақыны – Пушкин 33) «Қызылбелбеу», «Құбажон»,Мейізгек деген жер,тау аттары кездесетін 

жырдың түрі – Қозы Көрпеш Баян сұлу 34)Батырлар жырын басқа эпикалық жырлардан ерекшелейтін белгілер

- Басты қаһармандары:батыр,жары аты. 35)Азау қаласында дүниеге келген жырау – Доспамбет

36) «Керей қайда барасың»өлеңі.авторы – Бұқар жырау 37) «Күмбір-күмбір кісінетіп»толғауы.авторы – Ақтамберді.

38)Асан қайғының ел аралау.мақсаты – Ел тыныштығы 39)Жанат,Жомарт,Жақыптар кездесетін Ғ.Мұстафиннің шығарма.- Миллионер 40)Қозының намысын қорғаушы –Айбас 41) Алтынсарин шығармашылығына тән емес қатар – Әсемпаз болма әрнеге 42)Шоқанның Потанинмен танысқан жері – Сібір кадет корпуында 43)Қ.Аманжолов «Ақын өлімі тур.аңыз»ат.поэма.басты кейіп.- А.Жұмағалиев 44)Драманың түрлерін көрсет – Трагедия,комедия,пьеса

45)Қорытынды ойы,түйіні жоқ,тыңдаушы өзі тұжырымдайтын халық  ауыз әдебиетінің түрі – Мәтел

46)Әдебиеттің тектері көрсет – Эпос,лирика,драма 47)Ғ.Мұстафиннің «Ер Шойын»ат.тұңғыш жинағы басылған жыл – 1929 ж 48)Жұман мен Игілік ж/е Рязанов пен Ушаков кездесет.роман.авторы- -Ғ.Мүсірепов «Оянған өлке»

49)Қ.Аманжолов Низамиден аударған шығармасы – Ләйлі мен Мәжнүн 50) Сұратқан хан ақымақ па,сұраған сен ақымақ па?дег.жолдар .автор- Жиренше 51)Жанаса байланысқан сөз тіркесі – 1)Жоғары көтерілді.2) Шарасыздан алды

3)Жаз бойы бақты. 52)Бұйрықты сөйлемдер....білдіреді – Кеңес беру,жалыну,тілекті 53)Жақсыз сөйлем – 1) Үлкен іске жүгінуге тура келеді. 2) Бұл кітапты оқығысы келмейді 54)Мақсат бағыныңқылы сабақтас – 1)Ол ебедейсіз алып тұлғасын жасырмақ болып, жер бауырларсүйретіледі. 2)Адам жазым,ат жазым болып жүрмес үшін,көкпар

шығармай,айнала бәйгемен тынбаққа келісті. 3)Ат тұяғының дүбір естілмесін деп,бұлар ауылдың ық жағына қарай бұрыла жүрді. 55)Тырнақшаның қойылу себебі «Ортақ өгізден оңаша бұзау артық»деп қарайтын ел ағаларының ауыз бірлігі жоқтығынан деп білетін.- Мақал мәтел төл сөз ретінде алынған. 56)А.құнанбайұлының білім алуы -1)Ауыл молдасынан. 2)Приходская школа. 3)Ахмет Риза. 4) Ғабдул-Жапар 57)Абайдың білім алған жері.-1)Ахмет Риза медресесі.2)Семейдегі Приходская школа 58)А.Байтұрсынов «Аққу,шортан,һәм шаян мыс.өлең.шығат.қорыт-Бірлік,ынтымақ 59)Абай туралы жазған роман.үшін алған марапат.-1)Ғылымды дамытудағы көп

 жылдық еңбегңі үшін «Қазақ КСР-нің ғылымға еңбек сіңір.қайраткері»атағы 2) «Абай жолы»роман эпопеясы үшін Лениндік сыйлық. 3) «Абай»романы үшін бірінші дәрежелі КСРО Мемлекет.сыйлығы. 60)«Ескендір»поэмасын.өзінен бұрын жырлаған ақындарға ұқсамайтын Абай енгізген өзгешелік-1)Ескендірдің қанқұйлы саясатын сынайды.2)Қақпа мен көз сүйегін символ ретінде қолданады. 1 мәтін Акула

Акула ешқашан тоймайды,аузына не түссе,соны жұта береді.Оның асқазаны өте мықты.Жұтқанының бәрін қорыта алмаса да,өзіне ешқашан зиян келмейді.Мысалы,акуланың ішінен пошта жәшігі,бірнеше қалбыр,қымбат   әшекейлер,көзілдірік,қолсағат,шеге,аттың тағасы шыққан. 61)Болымсыздық үстеу- Ешқашан 62)Құрмаластың түрі.

Акула ешқешен тоймайды,аузына не түссе,соны жұта береді.-Аралас құрмалас сөйлем 63)Күшейткіш үстеу – Өте

64)Әріп пен дыбыс санында айырмашылығы бар сөз- Зиян 65) Табыс септігіндегі тәуелдеулі жалпылау есімдігі – Бәрін

2 Мәтін Керқұла ат құстай ұшып,құйғытып барады,айлық жерді алты-ақ аттайды. Бір жерге келгенде Керқұла атқа тіл бітіп: -Достым Кендебай,іздеген жоғың алыста емес,осы аралдан табылады. Мынау таудан әрі ассаң,ағып жатқан өзенді көресің.Өзеннің ортасында бір арал бар. Сол аралда хан тұрады.Қойшы баланың әке-шешесі сол ханның қолында.Олар терең  зынданда жатыр.Зынданның аузы құлыптаулы.Таудың арғы беткейінде сиыр бағып  жүрген зор денелі бір адам бар.Ол-жорықта қолға түскен адам,қазір ханның құлы. Сол адамға бар да,жолына жетерлік пұл бер.Оның киімін өзің ки де,оған өз киіміңді кигіз. Сөйтіп әлгі адамды азат ет те,өзің сиырды бағып қал.Қазір құйрығымнан бір тал

 қыл ал да,мені қоя бер.Ендігі әңгімені барған соң көресің,-деді. 66)Ертегінің түрі – Қиял ғажайып

67)Мәтіндегі Кендебай батырдың қасиеті – Малшына азат етеді,жолына пұл береді.

68)Мәтіндегі халық арманының көрінісі-Қорған болар жанашыр жанның болуы

69)Ертегінің атауы – Керқұла атты Кендебай

70)Мәтіндегі ғажайып көрініс – Керқұлаға тіл бітіп,Кендебаймен сөйлесуі.


 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3254-3264 -3269 нұсқа1)Көп мағынаға ие бола алатын сөз Адамға келген он бәленің тоғызы –тілден –Тілден

2) Мәтелді көрсет- Тәуекелдің кемесі суға батпайды. 3)Көп әрі жылдам сөйлейтін адамға қарата айтылатын тұрақты сөз тіркесі – Аузы аузына жұқпау 4)Бірыңғай бітеу буынды сөздер қатары – Жаңбыр,достық 5) Сөз ішіндегі кейінді ықпал-Бұл сөзді жүрегіне кек алған адам ғана айтар 6)Айтылуы мен жазылуында өзгешелік байқалат.сөздер –Разы,тұрмыс

7)Түбірлес сөздерді белгіле- Әсемдік,әсемпаз,әсемдену 8)Түбірлес сөздер-Суретші,суреткер 9)Түбірлес сөздер – Көрініс,көрсет. 10)Анықтауыш қай сөз табынанжасалған Абай әкесінің сөзін мұқият тыңдады.- Зат есім 11) Адамнаң қасиеттерін білдіріп тұрған қатыстық сын есімдер –  Жігерлі,иманды,өнерлі 12) Көмекші есімді тап.Үй сыртына кеп түскен ат дүбірімен аралас арсылдап үрген ит  дауысы естілді.- Сыртына 13)Есімдіктің сөйлемдегі қызыметін анықта.

Әлдеқайдан гармонь үні,ән сазы естіледі.-Пысықтауыш 14)Түрлегнег сан есім- Жеті өзеннің бойына қоныс тепкен ел бар. 15) Қалау райлы етістік тап-Ертерек барғайсың 16) Ортақ етістікті сөйлем-Біз колхозда қора сыластық ,егін жинастық 17)Тұйық етістікті тіркес – Малды жаю 18) Тура толықтауышты тап-Жаман қорыққанын сыйлайды.

19) Оңашаланған айқындауыш қатыс.сөйлем-Өзі сері,әнші,өзі сұлу Байтасқа Екеуі де-бірі кәрі,бірі жас бала-қызыға да тамашалай қараған. 20)Құрмаластың тек салалас ж/е сабақтас деген 2түрі бар екенін,ал аралас  құрмаластың «өз алдына бір бөлек заңдары бар»екенін айтқан ғалым- С.Жиенбаев 21)Аралас құрмалас сөйлем-Жүсіп сөйлемекші еді жұрттың шапалақтаған қолы бөліп,біразға дейін сөйлетпеді. 22)Сенімділікті білдіретін қыстырма сөз қатыс.сөйлем-Адамның дене бітімі, әрине,табиғатқа үйлесімді заңдылықтарына тәуелді.  23)Қыстырма сөзді сөйлемді тап- Абырой бергенде,оқиға мен ойлағандай болмады. 24)Төлеу сөз – Ең соңғы кезде Еркежан Шұбарға енді қайтып келіп сөйлеспеуге  бұйырды. 25) Жеке адам өміріне қатысты іс қағаз түрі- Күнделік 26) «Құтты білік»жырын.Әділет бейнесін.кейіпкер – Күнтуды. 27) А.Йасауи дүниеге келген жер – Сайрам қаласы 28) «Күлтегін» жырындағы жырау есімі –Тонұқұқ 29) Аңызға тән ерекшелік – Тарихи шындық пен қиялға құрылады. 30)Нәрестенің дүниеге келуіне қатысы жоқ салт – Тойбастар 31)Ауыспалы мағынадағы мақал – Ер қанат –ат 32) Әмеңгерлік салт кездесетін жыр – Қыз Жібек 33)Таңсық,Айдос,Тайлақ кездесетін жыр – Қозы Көрпеш Баян сұлу 34) «Қыз Жібек»жырына өзек болған оқиға –Екі жас арасындағы шынайы махаббат 35)Алпамыс бек болған ел – Қоңырат елі 36) Бұқар жырау өмір сүрген жылдар- 1668-1781 37) Өзін «айдаса,қойдың көсемі,сөйлесе,қызыл тілдің шешені» деп  таныстыр.жырау – Қазтуған

38)Асан қайғының ел аралау.мақсаты – Ел тыныштығы 39)Шортанбай мұрасы туралы алғаш рет оң пікір білдірген- М.Әуезов 40)Тарихта болған белгілі адамдардың атына,іс-әрекетінебай/ты туған көркем шығарма –Аңыз әңгіме

41) Үш адамның сұқбатына құрылған Ыбырайдың әңгімесі-Таза бұлақ. 42) С.Бегалин Шоқанға арнап жазған шығармасы- Бала Шоқан 43)Шәкәрім алғашқы өлеңін кімге арнады – Әкесіне 44)Драманың түрлері көрсетіл.қатар- Трагедия,комедия,пьеса 45)Қорытын.ойы,түйіні жоқ,тыңдаушы өзі тұжырым.хал.ауыз әдебиетінің түрі- Мәтел

46)Түсінде Қызыр атаның батасын алған ақын-Шортанбай 47) Патша әмірі тарылды өлең.авторы- Ж.Жабаев

48)Жерден шыққан Желім батыр ертегісінің түрі-Қиял ғажайып ертегілері 49)Шешендік арнау-Үлкен алдында иіліп сөйле,Кіші алдында сызылып сөйле. 50)М.Шаханов Араман өлең.басты кейіпкер –Әбу Насыр Әл Фараби

51)Мата байланысқан сөз тіркесі-1)Облыс әкімі.2)Әжемнің ертегісі.3)Ауыл адамдары 52)Жетек сұрақ деген.не?-1) Негізгі сұраққа жауап алу үстінде қосымша туған ойға бай/ты сұрақ.2)Сұраулық шылаудың қатысуы арқылы

53)Жақты сөйлем-1)Енді ол ауылға аяғымды аттап баспаймын.2)Енді қорықпаймын 3) Ауа райы бұзыла бастады.

54) Ыңғайлас салалас-1)Мейрам шахтадан шығып еді,денесі сергіп сала берді. 2) Еңбек адамы көрікті етеді ж/е ойды тазартады. 55) Қай сөйлемде тырнақша қойылат.анықта – Сөзшең ,елеусіз,бүгіп қалу  сөздерінің синонимдерін табыңдар. 56) Абайдың Лермонтов.аударған шығармасы-Теректің сыйы 57) Әнші-ақындар тобына жататын талантты жандардың өзіндік ерекшелігі-  1)Күйшілік пен ақындықты қоса меңгерген.2)Әншілікке қоса спорт өнерін меңгерген. 3) Сөзін,әнін шығарып,сол әнді өзі орындаған. 58) А.Байтұрсын.Аққу,шортан,һәм шаян мысал өлең.шығат.қорыт –Бірлік,ынтымақ 59) М.Жұмабаев поэмасын белгіле – Жүсіпхан 60) Қазақ сахарасында.тұңғыш үнжария Қазақ газет.шықан адам-А.Байтұрсынов 1 Мәтін. Жылу Жылу (дәстүр)-«Жұрт малын жылулаған аясын ба?».Өртке ұшырағанда,мал-мүлкі Суға кеткенде, тағы басқа бақытсыз жағдайға тап болған отбасына,адамға ауыл-аймақта тұратын адамдардың мал,дүние,ақшалай көмек көрсетіп,жәрдем беруін халық «жылу» деп атайды.Мұндай жағдайда жақын,туыстық немесе білу-білмеу шарт емес,әркім көмек береді.Кейінгі кезде қоғам мүлкін жеп,мойнына ақша мінгендер де «жылу» жинайтын болып жүр.Қазақ заңы бойынша ондайларға «жылу»берілмейді.Жылу беру –Адамгершілік,ұлттық,дәстүрдің көрінісі. 61) Құрмалас сөйлемнің түрі. Мұндай жағдайда жақын,туыстық н/е білу-білмеу шарт емес,әркім көмек береді. Ыңғайлас салалас. 62)Туынды сын есім- Бақытсыз. 63)Қимыл-сын бағыныңқылы сөйлем-Кейінгі кезде қоғам мүлкін жеп,мойнына ақша мінгендер де «жылу» жинайтын болып жүр. 64)Мәтіндегі синоним сөздер- Көмек жәрдем 65) Жалғаулық шылау – Немесе 2 Мәтін. Көп жұрт жабылғысы келеді.

Сырым әрқайсысын қағып ұшырып,сахнадан шыға жөнеледі. Жарылғап. Мылтық әкел, ат итті!Өлтір осы жерде!(Көп жұрт шулап қуып кетеді). Мөржан.(Қарагөзді екі кісіге ұстатып):Сал кісенді!Табанын тіліп,күн қылыңдар!

Бетің тілінгір!Қайтып шыдап тұр мына бетің?! Қарагөз.(Есі шығып жүдеген,өңі қашқан,әлсіз):Мен бәрібір өлім..Ал..Құдай! Ал мені ақ өліміңмен!Екі жігіт қолын байлайды. Мөржан.Кеселді,өл енді!Не бектім,не дейін енді ел-жұртқа?! Кеткендер қайтып келеді. Жабай.Жерге кірсең қоймаспын,Сырым!Жаратқан,мұндай итті бергенше

қубас қып,сорлы ғып неге қоймадың?Жерге кірсе-қоймаймын. Қуамын,қолымнан бауыздап өлтіремін!

66)Диалог арқылы көрінген адам мінезі – Өмірден баз кешу.

67)Жақша ішінде алынған сөздің әдеби теориялық атауы- Ремарка

68)Үзінді алынған шығарманың толық атауы- Қарагөз

69)Драматургияның түрі – Трагедия

70) Мәтіннің жанры – Пьеса

 

 

 

 


 

 

 

 

 


 

3263-3268 Нұсқа

1)Мақалға тән белгіні көрсет-Ой анық болып,тұжырым жасалады.2)Шешендік сөздегі фразеологизм.мағынасын ашыңыз.Ой,ханым-ай,саған мен тамыр борғалы,қолқа сала келді дейсің бе,ханның тері сіңген тебінгісі тигенін берсең де болады-депті.- Қалау3)Архаизм қатыс.тұр.сөйлем – Кейбір қомды түйелерде ағараңдаған әйел кимешектері көрінеді.

4)Тасымалдауға болмайтын сөз- Қарт 5)Сингармонизм заңдылығы бой/ша жазыл.қатар- Ығып кеткен қойдың артынан, жазықсыз малға жаны ашыған бетімен қатты жүгірді. 6)Тілдің ілгері қарай созылуы ар/лы жасалат.дауыстылар қат – Ә,Ө 7)Түбір сөздер – Жорға,Жомарт 8)Күрделі сөй.қатысып тұрғ.сөйлем- Ал сондай еңбектің қадірін

бүгінгі тірегі,келер нәсілге үлгі етіп сырлап,жырлап беруге мен міндеттімін. 9)Бірігу ар/лы жасалған ойын атаулары- Доптаяқ,Орынсаптаяқ,Балтамтап 10)Туынды зат есім қатысып тұрған сөй- Бірімен бірі хандыққа,баққа ,жерге

таласып рәсуа болса ше?  11)Сапалық сын есім – Жеңіл,қараңғы 12)Қатыстық сын есім қатыс.сөйлем-Шеген сұлу,сұңғақ денелі,бұлшық еттері болаттай иірілетіп,күнге күйген тобылғы торы екен.13)Жинақтық сан есім – Түйе біреу,ат екеу,ешкі бесеу. 14)Тәуелденіп,септеліп қолданылат.жалпылау есімдігі- Бәрін15) Түбір етістіктер – Жамыра,секір 16)Шартты райлы етістік қатыс.сөйлем –Бір көрсем,арманым болмас еді,-дейтін еді,

ол әкесін сағынғанда., 17)Туынды етістік жасайтын жұрнақ- Дас,Ле,Р 18)Бірыңғай бастауыштарды тап- Ұстатпағандары мен тапқызбағандары қуанып келеді. 19)Баяндауыш қызмет.атқарып тұрған сөз табы.

Бір топ әйелдің алдында келе жатқан Шарипаның өңі ақшыл,ажары жақсы болатын. Сын есім,есімше.

20)Құрамын.жай сөйлем/рі бағыныңқы,басыңқы,басыңқы болып құрмаласқан аралас сөйлем-Қазақ Ордасы ежелгі түркі тайпаларының бір бөлігін ұлыс етіп ұйыстырып, жұрт ретінде сақталуына мүмкіндік жасады,ал олар өзінің елдігін сақтады ұлан байтақ ұрпағына мирас етіп қалдырды. 21) Аралас құрмалас сөйлем-Кеден ауданына келгенше,мен де аңшы емес едім,мұнда  келген соң еріксіз үйрендім. 22)Күрделі қаратпа сөз- Қымбатты достар,сөзімді сендерге арнаймын. 23) Сөйлем ортасында келген қаратпа сөз- Сөз түзелді,тыңдаушы,сен де түзел,

24) Қыстырма сөзді сөйлем- Шынымды айтайын,таудың басына шығу қиын ақ екен 25)Қазақ шешендіктану ғылым. «шешен сөз»ұғымын термин рет.қолданушы, шешендікті ғылым ретінде зерттеуші ғалым – А.Байтұрсынов

26)Йассаудің хикметтері- Жүзге жуық 27) М.Қашқари «Түркі сөздерінің жинағы»ат.еңбегі.тайпалар саны- 29

28) «Құтты біліктегі»көтерілген негіз.мәселе- Адам оның кемелдену жолдары 29) Ұзатылған қыздың айтатын өлеңі- Сыңсу 30) «Қарлығаш би»,Қарлығаш әулие атанған би- Төле би 31)Алдар үйге кіріп келгенде,Бізбикенің тыққан затының аты- Қаз 32)Отанын сыртқы жаулардан қорғау,ел тәууелсіздігі үшін күрес басты тақырыбы болған ауыз әдебиетінің түрі –Батырлар жыры 33) Атасы мұның Тоқтарбай, Халықтан асқан болды бай»деп жырланат.батыр- Қобыланды

34)Сүйгкніне «Қолан шашты,қой көзді,алшаңдаған аруым» жолдарын  арнаған батыр-Ер Тарғын

35) Еділ бол да,Жайық бол,ешкімнен ұрыспа деп,елді бірлікке шақыр.жырау- Асан қайғы 36)Әмірің қатты Есім хан,

Бүкіл салып бұйырдың. Басын бер деп батырдың, Қанын ішіп қанбаққа Жанын отқа салмаққа—өлең жолдар.авторы-Жиембет 37)Асан қайғының әкесі – Сәбит 38) Асан қайғының ел аралаудағы мақсаты-Ел тыныштығы

39)Бөгенбей батыр ерлігін дәріптеп,жырына арқау еткен жырау есімі-Үмбетей жырау 40)Естемес,Оразымбет,Жаңылдар кездесетін Т.Ахтанов еңбегі- Күй аңызы 41)Қазақ халық поэзия.түрлері жөнінде еңбегінің авторы –Ш.Уәлиханов

42) Әй,жолаушы,болсаң осы бұлақтай бол сөзі кездесе. Ыбырай. Шығарма-Таза бұлақ 43)Қ.Аманжолов Ақын өлімі тур.аңыз ат.поэма.басты кейіп-А.Жұмағалиев 44)Қорытынды ойы,түйіні жоқ,тыңдаушы өзі тұжырымдай.хал.ауыз әдебиет.түрі-Мәтел 45)Драманың түрлері көрсет.қатар-Трагедия,комедия,пьеса 46) Шортанбайдың әкесі – Қанай

47) Ғ.Мұстафин.Ш.Берсиевтің өмірі тур.жазған шығарма- Шығанақ 48) Сүйінбай менің пірім деген ақын – Жамбыл

49)Ш.Құдайбердіұлы.поэмасы тап – Нартайлақ Айсұлу 50) Мұса Жәлел өлеңдерінің жалпы саны – 115 51) Сын қимыл үстеу – 1.Келе сала,лезде.2) Осылай,бірге.3)бірден,сөйтіп 52)Хабарлы,сұраулы,лепті,бұйрықты болып сөйлем.бөлінеді- Айтылу мақсатына қарай 53) Жайылма сөйлем – Дәркембай Шүйгінсуда жатақ боп қалған кедейлержайын да айтты. 54)Қарсылықты бағыныңқылы сабақтас – 1) Отыз екі жасқа келгеніне қарамастан,  осы жазда капитан Енакиевтің самайына ақ кірді.2) Сексеуілдерге үйілген құм төбелер болмаса,бұл тақырда көз тоқтатарлық еш нәрсе жоқ. 55)Тыныс белгісі дұрыс қойылған сөйлем-Бұл кісі кім,аға?-деді тыңдаған Майра 56)Абай.Лермонтовтан аударған шығармасы-Теректің сыйы 57)Әнші ақындар тобына жататын талантты жандардың өзіндік ерекшелігі

1)Әншілікке қоса спорт өнерін меңгерген.2)Күйшілік пен ақындықты қоса меңгерген. 3)Сөзін,әнін шығарып,сол әнді өзі орындаған. 58) А.Байтұрсын «Аққу,шортан,һәм шаян»мысал өлең.шығат қорыт.-Бірлік,ынтымақ

59)Ақан серінің сүйіспеншілікке,ынтызарлыққа толы өлеңі. 1) Толықсыған жарқын жүз толғанайдай,

Сұлу қызды көргем жоқ,сірә,мұндай Ғашықпын,қалқам, Сырымды айтам Ақсаусақ.

2)Бір жұлдыз бар әуеде шыр айналған, Толқын соғып дария,құрбым-аулайланған,

Ақтоты сен болмасаң айналайын Қадір білмес жаманға,құрбым-ау кім айналған.

3)Үш жүзге атым мәлім Ақан сері Келгенім Мақпал қыздың туған жері

Алыстан ат сабылтып келдім іздеп Бір көріп қайтайын деп,Мақпал,сені.

60) «Абай жолы»эпопеясы.әйел аналар бейнесі тур.айтылған пікірлер. 1) Мен қазақ халқының сүйікті қыздары Тоғжан,Әйгеріммен,ілгі ер жүрек достарымен танысқандай болдым.шынында қазақ халқы деген.нендей керемет еді.Ол туралы  «Абай романында қандай керемет жазылған!» Б .Матип. 2) Эпопеяның сан –алуан образдар галареясында әйел атаулының жарастықты  жарқын бейнесі айрықша  орын алады.Ақылгөй де адал Зере,абзал ана Ұлжан, Жас ару Тоғжан,жезтаңдай әнші Әйгерім,парасатты Салтанат-бәрі-бәрі де Абайдың Рухани дүниесін байыта береді».М.Қаратаев 1 Мәтін.Түлкі мен жолбарыс Бұрынғы уақытта түлкі мен жолбарыс жолдас болыпты.Екеуі бір жардың басына келіп қоныпты.Жолбарыс айтыпты: Мен мына жардан құлап кетермін,сен,түлкі,менен төмен жат,-депті. Сөйтіп,түлкі жолбарыстан төмен жатыпты.Жолбарыс ұйықтап қалғанда,түлкі жолбарыстан жоғары шығып жатып:

Әй,жолбарыс мені басып кеттің,әрірек жатІ-депті.Жолбарыс,жылжи бергенде,жардан құлап кетіпті. 61)Жолбарыс жылжи бергенде,жардан құлап кетіпті-Мезгіл бағыныңқы сабақтас 62) Қосымша жалғанған кезде түбір өзгеріске ұшыраған сөз- Екеуі 63) Пысықтауыштық қатынас –Төмен жатыпты 64)Сөйлемнің түрі.Мен мына жардан құлап кетермін,сен, түлкі,менен төмен жат Ыңғайлас салалас 65)Ыңғайлас салалас құрмалас сөйлем-Мен мына жардан құлап кетермін,

сен,түлкі,менен төмен жат  2 Мәтін Маған қарап Шұға күлді.Мезгілімен келіп көрістіңіз-ау,-деді.Мен не айтарымды білмедім.Бұрын әзілдесіп сөйлесе беруші едім,бұл жерде тілім байланды.Мынау аттан түсіп жатқан кім?-деді Шұға.Артыма жалт қарасам,екі жігіт түсіп,аттарын байлап жатыр екен.Біреуіорысшалау киінген Тани кеттім.Әбдірахмен ғой,-дедім.Әбдірахман кім?Қазақбайдың баласы Әлгі учитель баласы ма?Ия. Жап –жас жігіт екен ғой,-деп бірер қарады да,Шұға отауға кіріп кетті. 66)Мәтіндегі басты кейіпкер – Шұға 67)Шұғаның махаббат сезімін танытқан көрініс- Жап жас жігіт екен ғой. 68)Шұғаға ұнағаны-Жап жас болуы. 69) Жап –жас жігіт екен ғой,-деп бірер қарады да отауға кіріп кетті сөзінің иесі- Шұға   70)Мәтіндегі бөгде сөз - Учитель

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5-silka-gost
Пoдeлиcь co cвoим дpузьями:
Koммeнтapии
Mинимaльнaя длинa кoммeнтapия - 50 знaкoв. кoммeнтapии мoдepиpуютcя

1-ТЕSТ.КZ - ПББ ҰБТ

Образцы тестов для аттестации педагогических работников

  • Только актуальные online тесты
  • Тренируйся c 1-ТЕSТ.KZ к НКТ ОЗП ЕНТ МОДО ВОУД
  • Поделитесь результатами в социальных сетях

1-TEST.KZ - решение для преподавателей, желающих повысить квалификацию и подтвердить компетентность в области педагогического мастерства. Предлагаем услуги по подготовке к аттестации учителей с помощью нашей платформы.

Наша платформа предлагает не только теоретические материалы, но и практические упражнения, которые помогут лучше понять и запомнить материал. Получите доступ к широкому спектру учебных видеоматериалов, презентаций и тестов, которые помогут вам подготовиться к аттестации преподавателей

Используя нашу платформу, сможете ускорить процесс подготовки и сократить время, необходимое для освоения материала. В результате сэкономите время и силы для решения более важных задач, включая работу и семейные дела.